A „reszponzív” jelző arra utal, hogy a tervezett diákprokjektek munkaerőpiaci igényekhez kapcsolódnak. Az iskola tanárai és diákjai vállalkozások munkatársaival együttműködve tervezik meg és viszik véghez a projektet, egyfajta válaszként a munkaerőpiaci által aktuálisan támasztott kihívásokra.
Mivel a projekt közvetlenül kapcsolódik a vállalkozás aktuális tevékenységeihez, előfordulhat, hogy a sikeres megvalósításhoz szükség lehet olyan tudásra, készségekre, amelyek csak részben szerepelnek a jelenlegi tantervben. A hiányzó ismereteket és készségeket a diákok egy rövid, intenzív „ráképző” mikrokurzus keretében, a tanárok támogatásával, a tanárok által készített, digitális mikrotananyagokkal, önálló kutatással, tanulással szerzik meg (lásd: https://mlc.itstudy.hu/hu).
A projekt témakörét a tanárok a cég képviselőivel együtt határozzák meg, a pedagógiai tervet (a tanulási célokat, értékelési módszereket) a tanárok dolgozzák ki, de a konkrét téma kiválasztásában, a projekt megtervezésében és megvalósításában a főszerep a diákoké. A munkacsomagban zajló tevékenységek:
- R3 - A1: Projekt témakörének kijelölése- a munkaerőpiaci igények alapján
- R3 - A2: Tanulói projektek pedagógiai megtervezése multidiszciplináris szemléletben, a transzverzális készségek fejlesztésére
- R3 - A3: Projekttervek kidolgozása, és mikrokurzusok megtervezése.
A diákprojektek már elkészült terveit folyamatosan csatoljuk.